Monday, November 14, 2005

Birthe P

Total ændring af dogmestrik-projekt!
Jeg har tilmeldt et strikketøj der skulle ende op med at blive til en
sweater eller vest i en selv-komponeret domino-strikketeknik. Mine
garner skulle dels være håndspundet alpaca, dels forskellige rester i
mørke grå, blålige og sorte nuancer. Det er stadig et spændende
projekt,
men jeg må indse at det bliver jeg aldrig færdig med til tiden! Derfor
ændrer jeg det - ikke bare en lille smule, men fundamentalt:

Mit nye projekt er en hat - a lá en baskerhue.

Jeg fremstiller toppen af huen med en skøn, forvirret blanding af strik og hækling, i alle
retninger og former! Når toppen så er passende stor og rimelig
cirkelformet vil jeg strikke eller hækle huens nederste del på en mere
traditionel måde.

Mine garner: Rød og orange mohair bouclé. Pink og aubergine-farvet
uld/angora-garn. Orange og mørk vinrød Lett-Lopi. Multifarvet nopret
effektgarn (Cocoon). Min "fejlfarve" er et gråmeleret uldgarn, der
hedder Gaucho. Alle garnerne er fundet i restekassen.
- Det er en virkelig sjov måde at strikke på, helt intuitivt og totalt
anarkistisk!
Hilsner fra Birthe P

0 Comments:

Post a Comment

<< Home